Pembuka Kata

Semuanya mengenai Negeri Sembilan yang tercinta :)

Friday, October 23, 2009

Kenapa jadi begini???

Aku x tau knp benda2 kecik cm ni hendak dibesarkan sedangkan benda ni boleh diselesaikan dengan aman. Emm. kali ini aku nak citer pasal dengan sebuah persatuan yang telah diwujudkan di uni aku ni. Aku telah memerintah persatuan ini selama 2 tahun dah. Sekarang ni aku dah bersara daripada jawatan ini coz aku dah perlu serahkan jawatan ni kepada anak-anak yang muda ini. Tambahan, aku pon nak tamat pengajian x lama lagi (insyaAllah).Sok pula, persatuan aku ni akan menjalankan grandinner katanya laa. Pada asalnya aku x nak g coz aku rasa aku x perlu g, maklum la sumer perkara aku x tau mengenai benda yang terjadi kat persatuan aku. ADAKAH AKU SILAP DALAM BENDA NI? ADAKAH AKU DAH X AMBIK PEDULI APA YANG TELAH BERLAKU KAT DALAM PERSATUAN AKU NI??? SILAP DAA... Selama ini aku tau per yang berlaku kat dalam persatuan aku, cuma aku x bersuara jer. Hanya kwn2 aku yang menjadi tempat aku mengadu kalo ada masalah yang berlaku. Sib baik la aku ada byk informer yang bagi aku tau segala perkara yang berlaku. Sama ada orang t kutuk aku, sama ada orang t mengata aku, dan lain2 lago... AKU TAU SEMUA NI, CUMA AKU BERDIAM DIRI JER... Tambahan lagi, tadi baru aku dapat biter dari informer aku, dia kata mcm2 dah berlaku dalam persatuan aku. Member2 aku seolah-olah dipaksa dan diugut untuk pergi ke tempat t.aku x tau mengapa boleh terjadi perkara ini kat kwn2 aku...Tambahan lagi, ada lak kalangan oraang2 kat dalam persatuan ni cm jadi batu api lak...ada2 jer dia nak api2kan budak2 aku dengan pihak atasan... Semalam lak, aku dengare ada orang x laporkan kewangan dia kat pihak kami. Apabila dia x laporkan kewangan pada kami, kami assumekan dia ambik duit t wat harta sendiri...WEH, tolong laa... sebenarnya kitaorg tau benda ni berlaku, cuma kdang2 kami x nak perbesarkan jer perkara ini... Samapaikan member aku nak claim di=uit projek pon x dapat.Bkn kata prijek t rugi, tp untung byk beb...per gunanya ko pegang duit t smp x nak bg claim kat bdk2 ni... Bdk2 ni student. bkn bekerja pon...diorang sggp abis kan duit diorg tok menjayakan projek ni,tp, apa yg diorg dpt...penat dan rugi dari segi kewangan...Tolong la paham situasi student ni cm ni... tlg laa...\
Dah la, aku pun x reti dah nak ckp cm ner dalam benda ni, kang aku terlebih ckp, x eleok lak...kot aku x ckp, masalah ni jadi makin besar lak...x per, apa2 pun, aku arap perkara ni boleh selesai dengan aman. Bagi kwn2 aku, aku arap korang bersabar dulu dan aku percaya, 1 ari nnt, sumern= ni akan terbukti MANA YANG BETUL, MANA YANG SALAH...

P/S~Maaf l Klo koran gyang terbaca ni terasa. Aku cuma nak luahklan per yang aku nak ckp ni jer...sORY...

3 comments:

  1. jngan kita berdiam diri smpai diri kita sendiri kena pijak plak....kita ada hak....

    but i not have comment bout the dinner...just go n celebrate...no anymore comment bout it...i just the work man...not the person who give the order...

    ReplyDelete
  2. hurm..sebak aku bila ngenangkan pe yg berlaku dalam persatuan aku sendiri..bila ngenangkan bagsa aku sendiri yang wat tahi...hurm...sedih sngat..sangat3!!

    Cuz pernah suatu ketika ada orang mempersoalkan kenapa Presiden persatuan aku bukan melayu..kenapa bagsa lain...serius perkara ni aku simpan..now lihat lah kawan2....

    lihatlah sendiri...hurm..terkilannya aku namun pada masa yang sama aku berbangga kerana aku tak buat kesalahan dalam pemilihan yang terbaik...sebagai pemimpin..rakan satu kos..dan yang paling penting sebagai kawan yang sangat aku percayai...

    Mekasih Gan...really appreciated you as being my friend. *-* Thanks for everything..

    ReplyDelete
  3. Thanks kpd rakan2 yg byk bg sokongan kepada aku selama tempok pemerintan aku di dalam persatuan ni...

    ReplyDelete