Pembuka Kata

Semuanya mengenai Negeri Sembilan yang tercinta :)

Monday, August 24, 2009

Salam Ramadhan...

Pejam x pejam, celik x celik... Setahun demi setahu berlalu, raya demi raya berlalu. Emm, cepatnya masa berlalu. Musim puasa pun dah kembali, nampaknya semua yang beragama Islam akan berpuasa selama sebulan sebelum menghadapi Hari Raya Aidilfitri. Sekarang dah pun masuk bulan ramadhan, saya harap rakan-rakan blog yang lain dapat mengamalkan banyak amal jariah dalam bulan yang mulia ini. Nanti boleh dapat pahala yang lebih... Ceh, macam saya puasa jer....huhuhu... xper, yang penting semangat itu kena ada kan... lagi pun kami kan duduk di dalam kawasan berbilang kaum iaitu di negara Malaysia yang tercinta, Tambahan pula Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib memperkenalkan konsep 1Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Oleh yang demikian, kita haruslah mengambil seruan ini untuk memastikan kita hidup dalam keadaan aman dan damai.

Ok, saya akan masuk kepada topik saya iaitu terus memperkenalkan tempat-tempat yang menarik di N.Sembilan. Minggu lalu, UUM telah memberikan cuti seminggu dimana cuti itu adalah cuti pertengahan semester, bukan cuti H1N1 yea...huhuhu...Dalan cuti seminggu itu, saya telah melawat di beberapa kawasan yang menarik di N.Sembilan di mana saya telah melawat Istana Seri Menanti yang terletak di Kuala Pilah. Di dalam istana tersebut memang mempunyai banyak barang yang bersejarah serta pelbagai barangan adat yang ada dan saya amat teruja apabila melihat barang-barang yang ada di dalam istana tersebut. Oleh itu, untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut, boleh mendapatkan maklumat di dalam link yang telah saya sediakan di dalam blog saya ini. Diharapkan anda terhibur.

Di dalam bulan yang mulia ini, saya ingin menyampaikan salam ramadhan, selamat berpuasa dan minta maaf sekiranya saya ada melakukan salah dan silap sepanjang saya berada di dunia dan di akhirat nanti.

No comments:

Post a Comment